Ač se to možná na první pohled nezdá, při hraní bojovek musí mít hráči permanentní přehled o spoustě věcí. Kde je jejich postava na obrazovce a co dělá — a hlavně kde je soupeřova postava a co dělá — je jen začátek. Pak tu jsou ale lifebary a různé další metry — v GG jsou to Burst a Tension, v SFV je to V-metr, EX-metr a Stun bar a tak dále a tak podobně, podle konkrétní hry. Navíc je tu i přesná pozice v aréně, což ve 2D hrách je víceméně intuitivní záležitost, ale naopak ve 3D vyžaduje poměrně pečlivé sledování a analyzování situace.
Jak to ale všechno hráči zvládají? Kdy a kam se mají podívat? Zajímavou odpověď přináší jistý GG stream, jehož provozovatel si pořídil technologii na sledování očí a následně přímo do streamu promítá kruh v místě, kam se dívá. Je to přinejmenším poučné.