Možná jste minuli, co se stalo minulý víkend na turnaji TWFighter Major, možná ne. Pro jistotu si to ale shrňme: Velký turnaj, Top8, Street Fighter V. Úřadující EVO šampión se usazuje k další hře, nastavuje si výšku monitoru… a pak nečekaně vytahuje z kapsy pásmový metr a odměřuje si vzdálenost mezi obličejem a obrazovkou, aby věděl, jestli si má odsunout židli nebo ne. Ukazuje se, že ano.

https://clips.twitch.tv/CrackyWrongZebraTakeNRG

Vše je na streamu, chat propuká v šílenství. Od té doby je tahle událost zdrojem pobavení, ale i zájmu. Byl to od Tokida nějaký vtip? Nebo jde o nějakou “vymazelnou” vychytávku?

Jak se nakonec ukázalo, je to to druhé.

Tokido totiž dodatečně vysvětlil, že v SFV nedělá hitconfirm tak, že by sledoval svoji postavu. Rozeznat jednoznačně hit od blocku je totiž často příliš obtížné, pokud to potřebujete vědět hned. A ztrácet zbytečně pár framů navíc, aby měl jistotu že soupeře zasáhl, se mu nechce. A proto Tokido hitconfirmuje pomocí stun baru.

Jo, čtete dobře. Jeho hitconfirm spočívá v tom že sleduje, jestli se soupeřův stun bar pohne nebo ne. Ptáte se, proč stun bar? Proč ne třeba life bar? I to vysvětlil. Stun bar je totiž blíž středu obrazovky, takže při jeho sledování stále vidí i všechno ostatní, co potřebuje.

A tím se dostáváme k tomu měření. Tokidovi se na turnajích prý občas stalo, že při sledování soupeřova stun baru ztratil přehled o EX metrech. Ne protože by na ně zapomněl, ale prostě protože se mu nevešly do výhledu — pokud seděl příliš blízko. Takže si přesně zjistil, pro jak velký monitor musí jak daleko sedět, aby je neustále mohl sledovat oba najednou (podle všeho je ta vzdálenost 80 cm pro standardní turnajový monitor).

No a to je v podstatě celé. Správná výška monitoru, správná vzdálenost od něj — to vše “jen” kvůli perfektnímu přehledu o hře.

Tokido ale není první progamer, který tenhle nápad dostal. Jeden z nejlepších hráčů StarCraftu (podle mnohých ten nejlepší hráč všech dob) Flash dělával něco podobného. Metrem si nastavoval přesné umístění klávesnice, myši a vzdálenost monitoru od hrany stolu.

No a pokud jste dočetli až sem, odměním se vám přehledem toho, co na téma “Tokido Tape Tech” vytvořila bojovkářká komunita.


https://twitter.com/yakinikuwizard/status/916664586136379393