3 dny zpátky jsem tu psal o tom, jak Capcom odložil Ibuki. A kromě nezbytných navážek do různých haterů a podobně pochybných individuí jsem se v něm trochu povozil i po Capcomu — konkrétně po tom, jak totálně dlabe na komunitu.

Ale co se nestalo. Ještě než jsem článek dopsal, kluci Capcomáčtí vlezli na twitter, potvrdili odklad Ibuki a slíbili, že se budou chovat líp. A že na téma problémů vydaj blog. Omluvy ani vysvětlení jsme se nedočkali, ale aspoň to byl krok správným směrem.

No a teď tu máme i ten blog. A jakpak to s ním vypadá?


Napřed vezmu, co je špatně. Tak zaprvý, žádný pořádný vysvětlení odkladu Ibuki. Prostě jen vysvětlení, že to je “pro dobro věci”. A navíc doplněný zcela nepokrytou žádostí o “pozitivní feedback” na tohle rozhodnutí. Sakra, někomu asi pořádně hoří koudel u zadele, že takhle nepokrytě přiznává, jak moc POTŘEBUJE pozitivní ohlasy!

Zadruhý, 8-f delay. Capcom neuznal, že ve hře je. A už vůbec neslíbil, že ho opraví. Jen lakonicky konstatoval, že “si je vědom těchhle zpráv a že si je prověří.” Jakože… WTF…

Zatřetí, reagequitery “vyřešili” posunutím hranice pro ban z 80% quitlých her na — světe drž se — 60%. Což určitě vyřeší všechno, včetně hladomoru v somálsku a muslimskejch konflilktů na Blízkým Východě.


No a teď co je dobrý. Tak pro začátek nejen dobrý, ale přímo skvělý je už samotný fakt, že tenhle blog vůbec vznikl. Sice to Capcomu trvalo 3 a půl měsíce, než se rozhoupal, ale rozhoupal se. Což je na nadnárodní gigant (a tuplem na japonskou pobočku japonskýho nadnárodního gigantu) fakt skvělej pokrok.

Dobrý je i to, že se jedná o “první díl” série nazvané “Informace o vývoji SF5”, což dává tušit, že přinejmenším plán pokračovat v nastoleném trendu tu je.

Další dobrá věc je, že se Capcom na problémy s 8-f delayem vůbec koukne. V komunitě totiž panovaly na nejrůznějších nepřímých důkazech založené obavy, že tenhle obřídelay je ve hře schválně. Že to tak tvůrci chtěli a že to udělali naschvál. Proč? Jednak kvůli online, ale taky — hlavně — aby podpořily agresivní “all in” styl hraní na úkor defenzivního šolichání s footsies. Protože čím větší delay, tím snazší je rozehrát tlak a mixupy; a naopak tím těžší je pořádně spacovat, antiairovat a podobně. No tak a teď se zdá, že to nebylo naschvál. Jen takovej vedlejší efekt — vedlejší efekt neschopnosti udělat tu hru dobře, přinejmenším napoprvý.

Dobrý je i fakt, že pokudjde o rage quittery, Capcom sám si je podle všeho vědom nedostatečnosti svých opatření a rovnou předesílá, že v budoucnu přijde s dalšíma.


Na úplný závěr jsem si ale nechal to nejlepší (nejhorší).

Pokud se totiž kouknete pořádně, zjistíte jedno: pořád žádná omluva. Aspoň že to přiznání chyb tu je, když už nic. Což je rozhodně krok správným směrem…

Ale to se bavíme jen o anglické verzi blogu. Na té totiž přiznání chyb je. Na japonské verzi není, zato tu ale najdete vysvětlení, proč se Ibuki odkládá: Může za to (cituji) “Capcom USA”.

W…
T…
F…

Bravo, Capcome. Sraní na vlasní komunitu jsi vyměnil za sraní si do vlastního hnízda. Asi maj kluci šikmoocí pocit, že to komunita… já nevím, ocení? Nezjití? Nebo prostě nepoužívaj mozek, zato se bojej svýho vedení? Já nevím. Co ale vím je, že takovejhle přístup je značně fekálního rázu.