Katsuhiro Harada, producent Tekken série, se po víkendovém location testu (zaměřeném hlavně na odzkoušení nového netcode, určeného ke spojení mezi jednotlivými arkádovými hernami v Japonsku — a ten podle jeh oslov dopadl nad očekávání dobře) rozhovořil o dalších detailech připravovaného Tekkenu.
Podle jeho slov má být Tekken 7 vyvrcholením ságy rodu Mishimů a celá hra se má točit právě kolem téhle rodiny. Prozatím víme, že Kazuya se dokáže přeměňovat do Devila — Harada k tomu dodal, že jeho tým aktuálně pracuje na designu nové postavy, jejímž cílem bude ‘porazit Devila.’ Ale u toho ani zdaleka neskončil.
Harada znovu zopakoval, že grafika hry je hotová z 60 %. Hlavní věci, co podle něj chybí, jsou schopnost modelů postav reagovat na světlo; plus fakt, že v loctestu neměly arény žádné osvětlení kromě záklandího.
Pokud jde o ranked hraní, Harada prohlásil, že nemá v plánu vytvoření jakéhokoli ukazatele toho, jak daleko jste se dostali směrem k dalšímu ranku (jak to má například VF5FS). Podle vlastních slov nechce, aby hráči ‘zbytečně kalkulovali a stresovali se se svým rankem.’ Toto platí pro arkádovou verzu hry. Pokud jde o netcode, již prý proběhly testy spojení mezi Japonskem a Koreou a výsledkem byla ‘překvapivě nízká doba odezvy.’ Aktuálně se testuje spojení Japonska s Tchaiwanem a netcode se dál ladí a vylepšuje. Zajímavé je, že veškeré spojení se uskutečňuje po běžných linkách, portože namco nechce zvyšovat náklady na provoz arkádových automatů tím, že by herny nutilo používat privátní připojení určené pouze pro Tekken.
Celkový herní systém T7 je stále ještě ve vývoji. Všechny postavy doznaly nějakých změn, některé útoky jim zmizely a jiné neopak dostaly. To vše se stále ještě řeší a Harada požádal fanoušky série, aby se s vývojáři podělili o své názory a připomínky. Za tímto účelem čtou ‘relevantní internetová fóra.’ Herní build použitý v testu byl podle jeho slov 2 měsíce starý, zatímco ve studiu mají už výrazně pokročilejší a novější verzi. Aktuálně je prý cílem vývoje ‘odstranit všechno, co hráči v minulých Tekkenech nenáviděli.’
Dál Harada potvrdil spekulace o tom, že nejen backdash, ale i sidestepping byl v loctest verzi oproti předhcozímm Tekkenům oslabený. Nijak se ale nevyjádřil k tomu, jestli to tak zůstane nebo jaké má s těmito herními aspekty další plány.
Zaměřil se i na Rage arty. Podle jeho slov má například Paul možnost během svého Rage artu držet dozadu a tím ‘vypustit’ finální úder. Ten pak lze nahradit libovolným jiným útokem nebo i kombem. Harada k tomu dodal, že o téhle věci se během loctestu úmyslně nikde nezmínil, protože chtěl zjistit, jak dlouho bude hráčům trvat na to přijít, případně jestli si toho vůbec všimnou. Nakonec tuhle věc neobjevil vůbec nikdo.
Claudio ve své současné podobě je podle názoru devtýmu jednou z nejsilnějších postav aktuálního buildu T7. Zajímavé je, že hráči s ním sice dokázali hrát zajímavé a zábavné zápasy, ale při tom nikdo nedokázal odhalit nepříklad ani to, k čemu jsou dobré modré plameny na jeho pravé ruce.
Xiaoui přijde o své ‘typické bílé ponožky’, protože Haradovi bylo řečeno, že už dávno nejsou v módě. Haradu prý zaskočilo, jak vážně brali a řešili toto téma mladší členové vývojářského týmů, a to nejen ženy.
Útěky z přehozů jsou snazší než dřív, ale celý systém se stále ještě ladí.
Řeč přišla i na rozpočet. Podle Harady je vývoj hry levnější než například vývoj Tekkenu 5 (tady došlo k zajímavé dezinformaci — Harada mluvil o nákladech na vývoj, zatímco novináři pochopili, že mluví o rozpočtu, který má k dispozici).
Na závěr Harada přiznal, že jeho tým zvažuje možnost postupného doplňování postav do hry formou updatů (ve stylu, jak to v současnosti dělá Dead or Alive 5) a rozloučil se s tím, že další velké oznámení ohledně Tekkenu 7 je plánováno nejpozději na prosinec a nejdříve na začátek listopadu.
Mluvilo se ale i o jiných věcech. Harada například vyzdvihl, že Evropa a Blízký východ mají obrosvké hráčské základy pro Tekken; nicméně si obratem posteskl, že úroveň jejich hry je velmi nízká a například s Japonskem zcela nesrovnatelná (podle všeho mluvil o top level hráčích).
Mluvil i o Tekkenu 4. Připustil, že mnoho “hardcore” tekkenistů ho považuje za nejlepší Tekken hru v mnoha ohledech, ale prohlásil, že jejich názor je ‘pomýlený.’ Když se před pár týdny účastnil Tekken turnaje v USA, byl tam i T4 side-turnaj a mnoho hráčů prý T4 označovalo za ‘svoji nejoblíbenější bojovku.’ Podla harady to bylo divné a nepříjemné. Dodal k tomu, že kdyby se devtým snažil zavděčit fanouškům a dělal to, co je potěší místo toho, co hru posune někam dál, hráli bychom dnes jen další klon T4. Jinými slovy — herní systém Tekkenu 4 je zdá se velmi populární mezi hardcore hráči, a Haradovi to pije krev. Oproti tomu Harada prohlásil, že ‘mnoho hráčů považuje TTT2 za nejlepší Tekken všech dob’ a že ‘názor těchto hráčů je to, co pro něj má opravdovou váhu.’ Pak ještě dodal, že hráči, kteří považují za nejlepší hry série díly 3, 5 nebo 6 mají ‘nejrozumnější důvody’ pro své nbázory.
Harada hodně komunikoval s fanoušky i na Twitteru. Naznačil například, že seznam hratelných postav ještě není finální — a to dokonce i v tom smyslu, že některé postavyy, které byly o víkendu hratelné, by se ve finální verzi nemusely vůbec objevit. Prohlásil také, že Namco neplánuje žádný loctest v Evropě, protože tu ‘nejsou žádná herní centra ani arkádový trh.’