Někteří z vás si asi ještě vzpomenou na Rising Thunder — velice přístupnou (hlavně po stránce ovládání) a přitom pořád propracovanou bojovku, která byla loni ve vývoji… než její vývojáře, Radiant Entertainment, koupil Riot, aby pracovali na tehdy ještě neoznámeném projektu — League of Legends. Což byl konec.

https://www.youtube.com/watch?v=fENgvKRqMKA

Na snad až nečekanou popularitu Rising Thunder se teď snaží navázat nová bojovka Fantasy Strike, která — a teď cituji z oficiálních materiálů — má odstranit “přemíru komplexity” a “fyzickou překážku ovládání” a místo toho má nabídnout “žádné složité pohyby pro speciální tahy” a “žádnou nutnost učení se komb v tréninku”, ale zato “důraz na rozhodování“. Přitom se má pořád jednat o “turnajovou e-sport hru”.


Jinými slovy — hra se má místo na “plinkování, kara cancely, option selecty, FADC a crouch techy” zaměřit na základní elemementy bojovek, jimiž podle tvůrců jsou “footsies, zónování, dobré načasování, setupy, čtení soupeře a strategie.” Zajímavě je například vyřešený i buffer (tedy, zajímavě… z pohledu hráče tradičních bojovek to zní spíš děsivě, ale uvidíme), kdy každý váš input hra zopakuje ještě 7x (čili 1framové ťuknutí bude ve hře trvat 8 framů).


Zajímavé je i ovládání hry. Ze směrů se totiž místo standardních 4 používají jen 2 (vlevo a vpravo); a k tomu jsou hráči k dispozici 4 tlačítka (Útok, Speciál 1, Speciál 2 a právě Skok).

Ve hře jsou i Supery (A+B) nebo přehozy (f/b + A). Zajímavé jsou ale útěky — přehoz utečete tak, že nic nezmáčknete. Díky tomu se provede automatický útěk který ubere soupeři stejně, jako by samotný přehoz ubral vám.


V tuto chvíli je ve hře 8 hratelných postav (některé jsou ale dostupné jen pro lidi, kteřá vývoj podpořili výraznými částkami). A pokud by vás to zajímalo — za vývojem stojí David Sirlin, což je rozhodně bojovkářský veterán s poměrně bohatou minulostí a solidními turnajovými úspěchy.

Vývoj hry můžete podpořit ZDE a počítat můžete s vydáním pro PS4 a podle všeho i PC.