Je neuvěřitelné, jak se občas věci semelou. Jako když fanoušek přišel na to, jak opravit netcode SFV a vydal ho jako mod. Jediné, co měl Capcom udělat, je vzít už hotovou opravu svého kódu a přidat ji do hry. Oni ale zvolili jinou cestu.


O tom, jak fanoušek opravil netcode SFV a udělal z něj fakt dobrou věc jsem psal nedávno. SFVCE servery šly včera dolů kvůli úpravě netcode a všichni čekali, že prostě vezmou jeho opravu a implementují ji do hry.

To se ale nestalo. Soubor, kde jsou informace k netcode uložené, se nijak nezměnil a online funguje v principu stále stejně – kritická chyba v kódu distribuujícího rollback dál existuje. K čemu ale došlo je, že Capcom cíleně zablokoval používání netcode modu.

Co se tedy změnilo?

Jinými slovy: Capcom zlepšil způsob, jakým hra měří delay, ale zjištění neovlivňují distribuci rollbacku hráčům. Víceméně jen změnili, jak moc špatné může spojení být, než se hra rozbije, a to je všechno. Konkrétně, hra snese až 15-framů delay (pro srovnání, například MK11 povoluje maximálně 9 framů).

Někteří hráči po patchi zaznamenali lepší spojení. To je ale způsobené právě tím, že hra vás s horším soupeřem nespojí; ne tím, že by byl netcode jakkoli opravený.

Jediný reálný efekt patche tedy je, že hráčům zabránil hrát friendly zápasy s kvalitním netcodem dodaným skrz mod. A že je pořádně namíchnul.

A tomu se říká dobře odvedená práce, zjevně. Jsem zvědavý na backlash, jaký to v komunitě vyvolá. Přinejmenším první vlny jsou docela velké.