V souvislosti s oznámením SC6 uveřejnil prestižní japonský videoherní magazín Famitsu rozhovor s producentem hry (Motohiro Okubo — ten byl v tom videorozhovoru se záznamem ze hry) a se zástupci vývojářekého týmu (Michinori Ozawa & Yoshiyuki Takahashi).
Zde je stručné shrnutí toho, co o hře prozradili:
- Rozhodnutí udělat SC6 padlo, protože bylo 20. výročí série a protože na současné generaci konzolí není žádná bojovka se zbraněmi
Jinými slovy, není tu žádná přímá konkurence - Základní myšlenkou SC6 je “reboot”
- Hra bude mít příběhový mód
- Příběh hry se vrací na samý začátek (a možná i před něj), aby vysvětlil původ Soul Caliburu. Příběh začíná v roce 1586
Pro zajímavost, původní Soul Edge se odehrává v roce 1584. Soul Calibur I pak 1587. SCII, II & IV všechny 1591, SCV konečně 1607/1608 - Další postavy (kromě Mitsurugiho a Sophitie) budou odhalovány postupně
- Dočkáme se i guest charakterů (resp podle všeho byla řeč o jedné hostující postavě)
Hodně se spekuluje o Linkovi ze Zeldy - Základní koncept hry (horizontální a vertikální útoky a 8-směrový pohyb) zůstává nezměněn
- Aktuálně se pracuje na odladění rychlosti hry a na “snadnosti používání” (tahů? inputů? pokročilých mechanik?) tak, aby hra byla přístupná i novým hráčům
- Nejvější systémovou novinkou je “Reversal Edge”, který hráči umožní jediným inputem “vyblokovat” prakticky jakýkoli high, mid i low
- “Reversal Edge” má pomoct novým hráčům snadněji proniknout do pokročilých mechanik hry a dát jim šanci proti zkušeným veteránům
Tohle tu už bylo v jiných hrách… A nikdy to nedopadlo dobře - Pokud během Reversal Edge pustíte tlačítko, postava udělá “odvetný útok”
Podle informací získaných z jiných zdrojů a gameplay videa tahle možnost povede do oboustranného 50/50 (respektive 33/33/33) mixupu, který se může obrátit i proti tomu, kdo RE použil - Tvůrci se snaží udělat hru takovou, aby si hráči mohli “víc užít šermířské souboje jen mačkáním jednoho tlačítka”. Na tomhle pořád ještě pracují a řeší, jak to udělat co nejlíp
Tohle zní na jednu stranu děsivě, ale na druhou stranu by to mohlo znamenat, že se inspirovali u Eda ze SFV nebo u nedokončené bojovky Rising Thunder - Critical Edge v SC6 bude, nicméně tvůrci jsou přesvědčení, že jejich inputy v SC5 byly příliš komplikované. Proto v SC6 budou aktivovatelné stiskem jendoho tlačítka
Předpokládám stejnou mechaniku jako má T7, kde jsi jde Rage Art nadefinovat na nějaké tlačítko; přitom možnost “složitějšího” (normálního) inputu je zachovaná - Soul Charge v SC6 bude a umožní hráčům výměnou za metr posílit svoje útoky. Některé útoky bude možné dělat pouze ze Soul Charge
Tahle mechanika zní a vypadá hodně jako Max mode z KOF - Por pokročilé hráče je určená mechanika Lethal Hit, která při splnění určitých podmínek způsobí slowmo a dá vám obří kombo. Navíc Lethal hit ničí soupeřovo brnění
Tohle pro změnu minimálně prozatím dost připomíná Crush Counter mechaniku z SFV, případně Red Counter z Virtua Fighteru - Guard Impact lze používat bez ztráty metru
- Ve hře bude Tutorial mód
To je dobrá zpráva — a překvapivá, vzhledem k neochotě Namca udělat tutoriály do T7 - Character Creation bude, víc ale zatím nemohou prozradit
- SC6 je aktuálně hotový z cca 70%
Tohle není úplně dobrá zpráva. 30% je hodně a Namco (potažmo i samotný SC) má za sebou pěkných pár uspěchaných a díky tomu i nepovedených releasů. Ale snad se poučili.