SNK vydalo v pořadí již 3. patch od (relativně nedávného) releasu KOFXIV. První patch řešil vyváženost postav. Druhý pak opravoval problémy netcodu. No a ten třetí? Ten znovu pracuje na vyváženosti hry — a to jak coby celku, tak i jednotlivých postav. A to víc než hodně.
Ostatně — posuďte sami. Jen samotné patch notes mají jen těžko uvěřitelných 19 (!!!) stránek textu!
Mezi globální změny patří například úprava wake-up rollů, kterým výrazně ubral na throw invulnerability.
Pokud jde o postavy, obecně platí, že top tieři byli oslabení a low tieři posílení. Otázkou není jestli, ale jak moc. Pokud se dá soudit z prvních reakcí komunity, K’ byl brutálně okleštěný, zatímco třeba Nakoruru je sice slabší, ale pořád skvělá.
Kompletní patch notes najdete ZDE.
A návdavkem sem přidám pár relevantních tweetů “Profesroa Juiceboxe”, známého svými analýzami KOFů současných i minulých:
The #KOFXIV patch seems to have done a lot of good in my estimation. Lots of cool buffs (especially Hein <3 )
— Juiceboxfgc.bsky.social (@Juicebox_FGC) October 19, 2016
Nerf-wise, K got destroyed, but he's still great at neutral. He needs to work harder to convert now. Other strong chars mostly lost damage.
— Juiceboxfgc.bsky.social (@Juicebox_FGC) October 19, 2016
Interestingly, Benimaru is practically unchanged. Nako has been nerfed in such a way that she's still good up close.
— Juiceboxfgc.bsky.social (@Juicebox_FGC) October 19, 2016
Nako is still invul on qcb+K but her neutral was nerfed in general. Very tough for her to be aggressive without precise spacing now.
— Juiceboxfgc.bsky.social (@Juicebox_FGC) October 19, 2016
Not sure how I feel about King/Leona nerfs. I feel like they are generally the same. King stHK nerf is justified imo.
— Juiceboxfgc.bsky.social (@Juicebox_FGC) October 19, 2016