Je neuvěřitelné, jak se občas věci semelou. Jako když fanoušek přišel na to, jak opravit netcode SFV a vydal ho jako mod. Jediné, co měl Capcom udělat, je vzít už hotovou opravu svého kódu a přidat ji do hry. Oni ale zvolili jinou cestu.
O tom, jak fanoušek opravil netcode SFV a udělal z něj fakt dobrou věc jsem psal nedávno. SFVCE servery šly včera dolů kvůli úpravě netcode a všichni čekali, že prostě vezmou jeho opravu a implementují ji do hry.
We hope you're enjoying #SFVCE and thank you for all the support!A netcode adjustment has been made to the game and is available now for all players.We ask that you send your feedback to @SFVServer. Please enjoy and look forward to #CPT2020 #SFL2020 #IntelWorldOpen starting soon! pic.twitter.com/r6DirOrqUn
— Yoshinori Ono (@Yoshi_OnoChin) February 19, 2020
To se ale nestalo. Soubor, kde jsou informace k netcode uložené, se nijak nezměnil a online funguje v principu stále stejně – kritická chyba v kódu distribuujícího rollback dál existuje. K čemu ale došlo je, že Capcom cíleně zablokoval používání netcode modu.
Co se tedy změnilo?
Right now, what Capcom did was that it just checks for how bad the ping is, then it decides how much it will allow the game simulation get desynced.
The weird part is that… that isn't really the way to fix it. It just should try to keep simulations as close as it can.
— Celica #BlackLivesMatter @ EVO 2024 (@nothingxs) February 19, 2020
Also, this doesn't seem to address the other critical flaw of SFV's netcode, which is the asymmetrical delay. @Bri4nF experienced matches where he was loaded with all of the delay.
— Arlieth (@Arlieth) February 19, 2020
Jinými slovy: Capcom zlepšil způsob, jakým hra měří delay, ale zjištění neovlivňují distribuci rollbacku hráčům. Víceméně jen změnili, jak moc špatné může spojení být, než se hra rozbije, a to je všechno. Konkrétně, hra snese až 15-framů delay (pro srovnání, například MK11 povoluje maximálně 9 framů).
Někteří hráči po patchi zaznamenali lepší spojení. To je ale způsobené právě tím, že hra vás s horším soupeřem nespojí; ne tím, že by byl netcode jakkoli opravený.
Jediný reálný efekt patche tedy je, že hráčům zabránil hrát friendly zápasy s kvalitním netcodem dodaným skrz mod. A že je pořádně namíchnul.
A tomu se říká dobře odvedená práce, zjevně. Jsem zvědavý na backlash, jaký to v komunitě vyvolá. Přinejmenším první vlny jsou docela velké.