Na Unreal Engine 4 běží pěkných pár moderních bojovek — Tekken 7, Street Fighter V a Marvel vs. Capcom: Infinite, případně dosud nevydaný Dragon Ball FighterZ, mám-li zmínit ty mainstreamové. A víte, co mají všechny tyhle hry společného? Vysoký input lag.
Konkrétně třeba na PS4 má T7 lag 114ms, a MvCI i SFV mají shodně po 100ms. Přitom dnes už víme, že nějaké 3–4 framy (55–70ms) z toho si bere Unreal Engine 4.
No a tady se nám blýská na lepší časy. Epic Games, kteří vyvíjejí UE4, totiž oznámili, že se jim podařilo najít způsob, jak snížit “input latency enginu” o cca 66ms. To ovšem platí pro hry běžící na 30 Hz; bojovky si tak pomůžou jen o polovinu, čili o 33 ms.
I to jsou příjemné dva framy, o které si pomůžeme — a například Tekken 7 na konzolích (i PC, ostatně) by se tak mohl dostat na hodnoty srovnatelné s arkádami, čímž by padly stížnosti korejských top hráčů v čele s Kneem (na tento problém si ale stěžoval i JDCR na svém streamu a ozvali se i další).
Tohoto updatu se dočkáme v UE4 v4.19, který by měl vyjít nejspíš příští měsíc. Změna ale nepřijde automaticky — bude nezbytné, aby herní vývojáři novou verzi enginu reflektovali i ve hře. No, snad to udělají…