Za nějaký ten týden bude SC6 hratelný na EVO Japan, kde se k němu dostanou profíci a určitě se dočkáme i spousty podrobností. Jenže ta hra je k dispozici už teď — Namco ji prezentovalo v rámci Razor stánku na CES 2018. Takže, co víme nového?

  • Žádný step guard (legendární SC2 mechanika)
  • Lethal hit funguje na counterhit. Oproti dřívějším předpokladům se ukázalo, že nemusí nutně vést do komba
  • Reversal Edge input je B+G
  • A+K neaktivuje žádnou herní mechaniku
  • Přehozy jsou yni A+G, 66A+G a 4A+G. Hra rozlišuje (ve VF stylu, podle posledního zmáčknutého směru) f+A+G, b+A+G a A+G. Útěky jsou f+útok nebo jen útok (pro směry přehozů dopředu a neutrál) a b+útok (pro přehozy končící směrem dozadu)
  • Utíkat jde jak pomocí A, tak pomocí B i K a útěky je možné bufferovat, zatímco držíte Guard
  • Okno Guard Impaktu je obrovské. GI funguje na i na low, přehozy a Reversal Edge. Side GI a Back GI nejsou k dispozici
  • Čtyři minuté GI vedou k žlutému blikání lifebaru. Pátý k červenému. Auto GI neubírá metr
  • “Impact counter” nastane, pokud se pokusíte o Guard Impact nebo o Reversal Edge proti Critical Edge nebo proti unblockable útoku. GI nicméně podle všeho při správném časování CE odrazí
  • GI ani RE nefungují ani proti Guard Breaku, nicméně ten vůči nim nezpůsobí již zmíněný Impact counter
  • Reversal Edge, Critical Edge a Guard Break slouží k prolomení soupeřovy defenzívy
  • Reversal Edge trvá maximálně 2 clashe. Pokud máte při prvním remízu, nastane druhý. Pokud máte remízu i při tom, pak vyhraje ten, kdo RE použil a jeho postava udělá Guard Impact
  • Druhé okno RE je velmi rychlé a krátké. Okno pro zadání vaší volby je poměrně malé. Defaultní volba je, podle všeho, Guard
  • RE dává spoustu metru, cca 25% baru jen za samotné RE. RE B dává 2x víc metru než RE a nebo RE K. RE sidestep dává metr. ale RE G nebo RE GI ho nedávají. RE => RE B dohromady dá cca 75% jednoho baru
  • Backstep nejde guard-cancelovat, ale je snadné z něj přejít do 8-way-run pohybu. Je možné během něj ťuknou G. Pohyb se pak přeruší, ale je bezpečnější
  • Okamžitě po backstepu jde blokovat, nicméně block cancel jako takový neexistuje
  • Backstep jde cancelovat do RE a do GI
  • Obecně je začátek pohybu mnohem rychlejší než pokračování. Jde proto step a backstep cancelovat ťukáním G, což vede k výrazně rychlejšímu pohybu daným směrem
  • Soul Charge vám dá chip damage a některé útoky díky němu mají speciální pokračování. Startup je velmi rychlý, ale pokud ho použijete v nevýhodě, může vám ho soupeř stejně přerušit
  • SC je velmi silná možnost, jak dostat soupeře od sebe a vrátit hru do neutrálu
  • 8-way-run podle všeho nejde bufferovat kromě f,f
  • Zdá se, že v aktuálním buildu není ani Brave Edge, ani Just Guard.
  • Critical Edge je, minimálně pocitově, poměrně pomalý
  • Předváděný build je prý hodně laggy, ale je pravděpodobné, že tohle tvůrci ještě vyřeší