Tohle není tak úplně o bojovkách. Vlastně to není ani tak úplně o hrách. Ale souvisí to s nimi. A poměrně zásadně. YouTube totiž změnil faktická pravidla pro monetizaci videí. Ty teď nesmí obsahovat spoustu věcí — věcí, které dělají hry tím, čím jsou. A bojovky obzvlášť.
Pokud si myslíte, že umíte anglicky a nevěříte svejm očím, tak ano, čtete dobře. Pokud anglicky neumíte, tak se tam píše, že od teď nejde vydělávat na videích obsahujících:
“sexuální náznaky” (což spolehlivě splňujou před- a po- zápasový animačky všech bab v bojovkách a půlka jejich in-game speciálních animací taky) včetně “sexuálního humoru” (Johny Cage je v háji).
“násilí včetně zobrazení vážnejch zranění” (MKX je v prdeli).
“nevhodný slovník” včetně “urážek, klení a sprostých slov” (každý jeden youtuber je v háji, většina 15+ her je v háji)
“propagaci drog a (legálně) omezených látek” včetně jejich “používání a zneužívání” (VF a opíjející se Shun; stejně jako KOF a Chin Gentsai; kterým oběma chlastání zvedá damage a otevírá nový možnosti, jsou v háji).
“kontroverzní a citlivá témata a události” včetně čehokoli souvisejícího s “válkama, politickejma konfliktama, přírodníma katastrofama a tragédiema” a to dokonce i v případě, že video neobsahuje “žádné grafické zobrazení těchto událostí” (tady je v háji celý postapo, všechny současný a historický válačný hry… Az bojovek se do tohodle klidně vejde příběh Tekkenu, KOF, Guilty Gearu… mám pokračovat? Sakra, 99 % her co nejsou Tetris nebo automobilový závody se dotýhle definice vlezou!!!)
Jako teď si asi říkáte, co z toho? Tak to nepůjde zpoplatnit, no a co?
Jenže lidi, spousta lidí (a firem) si takhle (při)vydělává. A bez možnosti příjmu se na to klidně vybodnou. Pokud chcete příklad, tak v bojovkách je to třeba Maximilian, pokud jde o youtubery. A firma? Capcom, třeba. Capcom Fighters kanál má zapnutý reklamy na všech videích, a při tom počtu zhlídnutí z toho maj sice nijak závratný, ale ani nijak zanedbatelný prachy. Nicméně svý videa monetizuje třeba i ArcSys.
No a pokud odhlídnem od bojovek jako takovejch, tak obecně spousta (nejen) herních youtuberů tímhle dost zásadně ztrácej motivaci něco dělat. Minimálně teda tu finanční. Protože když vezmu v úvahu, JAK YouTube svoji politiku uplatňuje v praxi (bloky videí bez rozumnýho vysvětlení; možnost rozhodnutí rozporovat ale pokud vaše odvolání neuspěje, smažou vám celej kanál; a podobný srandy), tak tohle je totální průser.
https://twitter.com/girlhoodposts/status/771477984100413441
Však taky nejvíc trendující hashtag na Twitteru dneska je #YouTubeIsOverParty .
Na druhou stranu, YouTube sice obecně dělá blbosti, ale svý “zákazníky” sleduje a pokud je kolem nějakýho jejich rozhodnutí fakt bugr, občas ho i změněj nebo upravěj. Tak snad to bude i tenhle případ, doufám…
PS: Jak to funguje v praxi? Jeden známý youtuber dělá videa, kde (až překvapivě slušně a pohodově) komentuje aktuální kulturní dění ve světě. Prakticky nekleje, není sprostej, nedělá blbý vtipy (skoro). Jen každý video začíná větou “Hello, you beautiful bastards”. A YouTube? Zrušil mu monetizaci na jeho videa. Důvodem je “excesive strong language”.
PPS: A víte, co je největší sranda? Tohle není žádná novinka. YouTube všem těmhle “sprostejm” videím monetizaci podle všeho vypnul už před nějakou dobou (v týdnech, možná měsících), jen až teď se namáhal to jakkoli komunikovat či dát najevo. Teď jen přibyla možnost žádat o review. Který YouTube náhodně zamítá, aby následně svý vlastní zamítnutí zamítlo; nebo je povoluje jen aby je obratem blokli znova… Kdo že to tu říkal, že Capcom je nejhorší firma ever? 😉
PPPS: Pro upřesnění a pro vysvětlení případnejch nejasností: Psaná pravidla pro monetizaci videí se nijak nezměnila. Ten dokument je stejnej už několik let. Co se změnilo jsou reálně uplatňovaná pravidla, která YoutTube vynucuje. Jinými slovy, pokud jde o pravidla — formálně se sice nic nezměnilo, ale reálně došlo k zásadnímu posunu. Špatným směrem, dlužno podotknout.