I když Katsuhiro Harada “povýšil” a za komunikaci s fanoušky Tekkenu je teď oficiálně zodpovědný Michael Murray, byl to právě Harada, kdo se včera o svých narozeninách na Twitteru rozpovídal. Řeč byla o problémech s matchmakingem i o netcode.
Harada totiž tvrdí, že Tekken používá rollback netcode, což je v přímém rozporu s dosavadními informacemi, podle kterých tahle hra používá delay-based netcode. K tomu přisadil tvrzení, že maximální možný delay povolený v T7 jsou 3 framy, což – ať se na mě nikdo nezlobí – je v přímém rozporu s každodenní zkušeností těch pěti milionů hráčů, co si tu hru koupili.
A pak ještě dodal, že Bandai Namco aktuálně pracuje na vylepšení netcode, což je skvělá zpráva… Jen z nějakého důvodu to vylepšení má spočívat v “navýšení maximálního delaye ze 3 framů na 6”, což ne úplně dává smysl.
Nicméně bez ohledu na to, že Haradovy informace jsou dost podivné (což může být docela dobře způsobené tím, že angličtina není jeho první jazyk), pokud se pracuje na vylepšení T7 netcode, je to rozhodně skvělá zpráva!
No, in fact there is rollback (everyone talks rollback without knowing it). But the difference is whether the rollback frame is 1 or 6 (TK7 is 3). Increasing this number is more ideal, But causes problems with 3D animation. We’ve already working on this.https://t.co/SxfLohDRGZ
— Katsuhiro Harada (@Harada_TEKKEN) June 10, 2020
Read my tweet. You didn't know that, after all.
— Katsuhiro Harada (@Harada_TEKKEN) June 10, 2020
Did I say anything else? I said 3.
Read well
— Katsuhiro Harada (@Harada_TEKKEN) June 10, 2020
Harada ale přidal i pár vysvětlení kolem fungování matchingu nejen v T7, ale v bojovkách a vůbec P2P online hrách obecně.
We don't have ANY servers (Fighting game = P2P).
We only use the server player matching, but it's the “first party’s (PS4, XBOX, Steam) matching server”.
If an error occurs suddenly one day without updating the game, it is not an issue on the game side.https://t.co/6ftG5MPyXn— Katsuhiro Harada (@Harada_TEKKEN) June 9, 2020
Almost all Fighting Games do not have a server because it is a P2P system, and if the matching server also uses a first party ID (PSN ID, XBOX LIVE, etc.), it is normal to use a first party server.https://t.co/cznH2iXdp2
— Katsuhiro Harada (@Harada_TEKKEN) June 9, 2020
In addition, the TK7 realized the world's first online battle in an arcade (coin operation), which was released in 2015 (console 2017). So it takes time to convert old generation rollback values to 5 or 6 frames instead of 3 frames. https://t.co/tsy61e7P1v
— Katsuhiro Harada (@Harada_TEKKEN) June 10, 2020