komunita

Dnes vám přinášíme první ze série nepravidelných občasníků české bojovkářské komunity. V těchto článcích se budou různí její členové vyjadřovat k nějakému s bojovkami spojenému tématu. Předesílám, že se vždy jedná o jejich soukromý názor a ne o nějaké dogma či vyšší pravdu.

V dnešním prvním dílem jsme začali otázkou z nejklasičtějších — tedy co očekáváme od roku 2014 jako bojovkáři? Jedno jestli v souvislosti s hrami, s turnaji nebo s komunitou; a jedno jestli na úrovni osobní nebo globální. Zkrátka a dobře — vize a naděje do nového roku…

komunita_uni

unicorn

česká Virtua Fighter komunita v jedné osobě a expert na jakoukoli neužitečnou teorii

Pro mě bude rok 2014 rokem, kdy se uvidí co a jak vlastně dál bude mezi mnou a bojovkami. Jak mnoho lidí ví či tuší, mojí láskou je Virtua Fighter… Který ale pomalu umírá a pokud s tím Sega něco neudělá a neoznámí další díl nebo jinak nepodpoří komunitu, nejspíš umře. Což pro mě znamená dilema: Mám hrát umírající hru? Nebo mám začít s nějakou novou? A případně s jakou? Nebo mám skončit úplně? Tyhle a podobné otázky mě poslední dobou trápí. A rok 2014 mi na ně přinese odpovědi — ať už budou jakékoli…
A pokud pak jde o českou komunitu jako takovou? Osobně bych byl rád, kdyby se konečně přestalo hrát na u nás tak populární “já versus on” nebo “my versus oni”. Kdyby lidé odložili svoje osobní antipatie k jiným lidem a hrám a raději se snažili spojit síly na dosažení společného cíle — FG komunity. A taky bych byl rád, kdyby skončilo podceňování online hraní. Jasně, offline setkání a turnaje jsou super, ale online spolu můžeme hrát kdykoli a odkudkoli. Nemluvě o tom, že online je semeniště potenciálních členů komunity, jen je najít. Nebo spíš — jen se je SNAŽIT najít. A zkontaktovat.

komunita_prk

prk’

fanoušek Street Fighteru — a vlastně všeho, čemu chybí třetí rozměr

Rok 2014 bude svým způsobem asi nejnáročnějším rokem pro rozvoj české FGC, se kterým jsem se zatím setkal. Jasně, říkáme sice, že stabilně rosteme, ale mám pocit, že momentálně začínáme narážet na zeď. A sice vychází (zas další) Street Fighter, ale nesálá na mě odnikaď pocit nějakého unifikovaného nadšení a hypu. A asi se to nedá vyřešit jinak, než hrát, turnajovat a hrát. Neuzavírat se do pokojíčků a hrát pouze online, ale někam vyjíždět. Což se snad zadaří.

komunita_vr

VR-Fist

Milovník UMvC3 a hlava českého komunitního webu CzechArcade

V nadcházejícím roce neočekávám zásadní změnu. Tekken celosvětově pomalu umírá, a o to více času a prostoru je na zábavné 2D hry: SF4, UMvC3, KOF13, prostě takové hry, ve kterých je v našich zeměpisných šířkách kompetice, a kterém jsou právem nejpopulárnější i v zámoří. Pokud se česká scéna zaměří na celosvětově hrané tituly, dokáže občas vycestovat a bude aspoň trochu sledovat dění, bude růst. Pokud bude pokračovat v současné fragmentaci, a v případě SF4 dokonce praktické neschopnosti se dohodnout na setkání, čeká nás po loni tvrdě odpracovaném růstu rok ve znamení stagnace, nebo ještě pravděpodobněji rozkladu.
Nejočekávanější hrou je podle anket Ultra Street Fighter 4. Nabízí se otázka, zda hra ještě dokáže zaujmout někoho nového, a jestli i současní hráči už nemají SF4 série dost. Pro nováčky je zde bariéra v ohromném množství postav, proti kterým než se naučí hrát, tak se zblázní.
Co můžeme všichni udělat, je zkusit najít další nové hráče, kteří mají chuť kompetitivně hrát, a začít opět komunikovat směrem ven, že se u nás bojovky hrajou (a tím je i zvát na naše sessions).

komunita_motion

Mot1onM4n

pan KOF alias Mexičan, kterého má každý rád

Doufám, že se v roce 2014 dostaneme do širšího povědomí lidí a upoutáme jejich pozornost prostřednictvím našich článků a novinek o bojovkách. Věřím, že změníme jejich pohled na bojovky jako na tupé a zběsilé mačkání náhodných tlačítek, o čemž bojovky samozřejmě nejsou. Bylo by fajn, kdyby se do komunity připojili noví členové a chodili na naše akce a turnaje.