Jen těžko vám mohlo uniknout, že se Capcom snaží ze SFV udělat e-sports hru a že dlouhodobě a cíleně (casual) hráčům vnucuje online hraní namísto single-player módů. Otázkou ale je, jak moc je tahle strategie úspěšná.

Tentokrát nebudu probírat čísla prodeje (na ty si musíme ještě pár měsíců počkat), ale online statistiky přímo ze hry:


Jak vidíte, online profilů bylo začátkem ledna v SFV vytvořených necelých 600 tisíc (konkrétně 569.710 ke včerejšímu datu).

Jenže 37 % z nich je stále ještě na úrovni Rookie, což je celkem slabý výsledek. Ještě horší je vědomí, že pokud se dostanete do “pouhého” Silveru, jste už lepší než 86,2 % online hráčů. Tedy že jste v méně než 15 % nejlepších. A pokud máte Gold, jste už v TOP 4,2 % hráčů.

Pokud se budu držet rozšířené teorie, že “každý alespoň trochu slušný hráč to dotáhne přinejmenším do Super Gold”, tak těch “trochu slušných” je na světě necelých 24 tisíc.

A nebo se na to můžeme podívat z opačné strany. 75 % z celkového množství profilů má odehráno 10 nebo méně Ranked her.

Zkrátka a dobře, Capcomu jeho tah na e-sports branku podle všeho nevychází úplně ideálně. Otázkou je, jak se z toho poučili, protože jejich příští bojovka — Marvel vs Capcom Infinite — má být ještě víc e-sports než SFV…